zauwazylem wczoraj ze na rurce oznaczonej u dolu obrazku niebieska strzalka ktora jak sie domyslam odpowiada za dostarczenie powietrza do eberka bo pociagnieta jest gdzies pod blotnik, no na tej rorce jest dziurka, zakleje to jakas mocna tasma, ale zastanawiam sie czy moze to byc powodem opisywanych wczesniej przezemnie rzeczy czyli tego ze nie zawsze odpala od strzala.
[O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR
Zwiń
X
-
[O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR
zauwazylem wczoraj ze na rurce oznaczonej u dolu obrazku niebieska strzalka ktora jak sie domyslam odpowiada za dostarczenie powietrza do eberka bo pociagnieta jest gdzies pod blotnik, no na tej rorce jest dziurka, zakleje to jakas mocna tasma, ale zastanawiam sie czy moze to byc powodem opisywanych wczesniej przezemnie rzeczy czyli tego ze nie zawsze odpala od strzala.Tagi: Brak
-
-
[O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR
Witam serdecznie,
Szukam od 2 dni na forum jakiejś informacji na temat rozrządu do tytułowego samochodu- nic nie mogę znaleźć stąd postanowiłem oficjalnie zapytać ops: :wink:
Otóż - nabyłem ostatnio Octavie II 1,6 TDI CR DPF 2009 / modelowy 2010.
Samochód był cały czas serwisowany w aso Skody a pod koniec serwis Boscha
Przeglądając książkę serwisową obecny przebieg 135 000 km nigdzie nie znalazłem wzmianki o wymianie rozrządu. Dociekając wyczytałem w książce serwisowej że dla mojego silnika wymianę wykonuje się przy przebiegu co aż 180 000 km.
Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń a dopiero przy przebiegu 180 000 km rozrząd jest wymieniamy .
I tu moje pytanie - Co Wy na to ? Wymieniać, niewymieniać, trzymać się książki serwisowej ?
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem etc.
Silnik pracuje fantastycznie - cichutko kultura pracy jest boska - wcześniej jeździłem Golfem mk4 1,9 tdi pd i powiem szczerze że kultura pracy jest nieporównywalna oczywiście na + dla O2.
Dodam tylko że samochód jest z orygianlnym przebiegiem - potwierdzonePozdrawiam,
Maciek
-
-
tower007, wiesz...hmm, na moje oko, w cr są chyba trochę inne zalecenia niż w pdkach (tzn. rzadziej można wymieniać), ale mimo wszystko według mnie 120-130 tkm to absolutna granica dla paska rozrządu. Mój kumpel w passku 2.0 tdi cr wymienił ostatnio przy przebiegu 120 albo 130 tkm - tam tak pisze w książce i tak podobno można. Ja bym nie dociągał do tych 180, tylko już zmienił na Twoim miejscu dla świętego spokoju.
p.s. wiem że nawet w pd było kiedyś tak, że producent zalecał w niektórych odmianach wymianę co 120 tkm, ale mechanicy mówili, że warto robić to co 90 tkm, szczególnie w polskich warunkach drogowych.
Komentarz
-
-
Dziękuję za zajęcie stanowiska w tej sprawie. Nie ukrywam że w tą sobotę będę u mechanika bardzo zaufanego - wymieniam olej i wszytstkie filtry - Poproszę go aby przyglądnął się paskowi a jak będzie ok to chyba zrobię tak jak pisał Enriquez, i przy 150000 wymienię.
Ja faktycznie w golfie ATD miałem w książce co 120 i tak wymieniałem i było ok - skoro producent zaleca wymianę przy 180 000 to chyba jest to sprawdzony przebieg jaki wytrzymuje pasek :|
Jeszcze jedno pytanie, prośbę - czy posiada może ktoś oznaczenie oryginalnego rozrządu do mojej skody ? ... bo jak nie będzie to jakaś astronomiczna suma to nie wiem czy nie kupięPozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tower007Dziękuję za zajęcie stanowiska w tej sprawie. Nie ukrywam że w tą sobotę będę u mechanika bardzo zaufanego - wymieniam olej i wszytstkie filtry - Poproszę go aby przyglądnął się paskowi a jak będzie ok to chyba zrobię tak jak pisał Enriquez, i przy 150000 wymienię.
Ja faktycznie w golfie ATD miałem w książce co 120 i tak wymieniałem i było ok - skoro producent zaleca wymianę przy 180 000 to chyba jest to sprawdzony przebieg jaki wytrzymuje pasek :|
Jeszcze jedno pytanie, prośbę - czy posiada może ktoś oznaczenie oryginalnego rozrządu do mojej skody ? ... bo jak nie będzie to jakaś astronomiczna suma to nie wiem czy nie kupię
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemogsxrJa przerabialem temat rozrzadu w tym silniku. Koszt samych czesci to okolo 900zl i dostepne byly tylko w aso. Byc moze teraz sytuacja sie poprawila i mozna taniej kupic. A moj pasek wytrzymal... 205000
Być może jakość jego wykonania powoduje większą cenę jego nabycia a może przekłada się to także ja jakość wykonania
przemogsxr a czy jesteś w stanie podać numer tego rozrządu ?Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Macie rację żeby kupić poza ASO
Także wychodzę z tego założenia lecz w przypadku mojego silnika nie mogę nigdzie znaleźć jaki przychodzi zestaw oryg VW / Skoda. Na allegro są różne zestawy rozrządu lecz niestety nie wszędzie podają kod silnika a jak już podają to nie widzę nigdzie CAYCPozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
I będąc dalej dociekliwy żeby nie było upierdliwy podjechałem dzisiaj do ASO Skody kupić filtr oleju do mojej skodzinki - a że sympatyczny był sprzedawca zapytałem czy nie może zrobić mi faktury pro forma na rozrząd.
Fakturę otrzymałem a na niej :
Rozrząd 03L 198 119 B - Cena w ASO - 750 zł +
Pompa wody 03L 121 011 JX - Cena w ASO - 210 zł
Na allegro dalej takiego zestawu nie widzę ale może kopuś się te numery katalogowe przydadzą.Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tower007Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesNo to żeby było śmieszniej - te symbole które ja Ci podałem dokładnie odpowiadają symbolom jakie Ty otrzymałeś
Znalazłem także ten kod co podałem wyżej,... jednak również obok niego rówożędnie dla CT1139K1 występuje 03L198119A a tu już nie mam pewności czy będzie pasował .. :roll:
Dalej w niepewności trzyma mnie to że na allegro występują wersje 03L198119 ale najczęściej bez końcówki w postaci litery A B C
[ Dodano: Sro 23 Sty, 13 22:50 ]
Zamieszczone przez słońto tak właściwie o czym ten Pan z ASO mówił,mówiąc o pasku wielorowkowym??? w rozrządach użyty pasek to chyba zębaty?Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDo tego silnika jeszcze jakis rok temu filtra oleju nie dalo sie kupic poza ASO. A w tej chwili to chyba tez nie ma go kazdy jak filtra do 1.9 albo 2.0TDIPozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BravaisAktualizując - świeżutkie info od ASO w Radomiu, skąd moja skodzianka wyjechała - silniki CAYC wymagają wymiany rozrządu przy maksymalnie 210 tys km.
Czyli faktycznie przebieg czy też wytrzymałość dla paska rozrządu jaka jest podawana w książce serwisowej skody czyli 180 000 km jest realny. Jak widać jest nawet z marginesem bezpieczeństwa skoro już jest 2 przypadek gdzie wymiana jest przy 200 000 km i nic się złego z paskiem wcześniej nie dzieje. :wink:Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ramzes306z doświadczenia wiem ze rozrzad może i by wytrzymał te 180 000 km - bezpieczna granica to 160 000 km ale wcześniej w silniku 1,6 TDI rozszczelni sie pompa wody.
U mnie przy przebiegu ok 155 000 pojawił się problem z ubywającym płynem chłodniczym.
Średnio uciekało mi około 50 ml na dzień - po pierwszej konfrontacji mechanicznej okazało się że jest wyciek z pompy wody.
Już za jednym zamachem przy wymianie pompy wymieniłem cały rozrząd.
Rozrząd 03L 198 119D + pompa wody 03L 120 11JX - kupiłem w ASO za 840 zł brutto po małych negocjacjach
Rozrząd wyciągnięty z moje Octavii faktycznie był jeszcze w bardzo dobrej kondycji. Łożyska w rolkach prowadzących, napinaczu w ogóle nie przejawiały zużycia. Natomiast sam pasek posiadał w paru miejscami mikro pęknięcia przy zębach które było dopiero widać przy odgięciu paska w drugą stronę. Ale widać po nim było że spokojnie można było na nami pojeździć do 180 000 km.Pozdrawiam,
Maciek
Komentarz
-
Komentarz